Velkommen til supportsiden til drift af din webshop.
Herunder finder du en guide til brug af app’en Ecwid samt små videoer, som kort beskriver de forskellige funktioner.
Hvis du har brug for yderligere hjælp, er du velkommen til at kontakte os. Vi sidder klar til at hjælpe dig!
Mail:
support@bdnordic.com
Tlf.
Carolina: 27 29 11 27
Download app’en Ecwid:
Søg efter “Ecwid” eller følg ét af de to links herunder.
– Apple telefoner: Download fra App Store.
– Android telefoner: Download fra Google Play.
Ønsker du at redigere/vedligeholde din webshop fra din computer eller via en browser på din telefon, kan du logge ind via dette link: Rediger din webshop via din browser
Åbn app’en og log ind.
– Klik på app-ikonet.
– Tryk på “login” i bunden af skærmen.
– Indtast din email og det kodeord du er blevet tilsendt.
– Klik på “Log ind”.
Få et overblik over dine ordre og se, hvordan du ændrer deres status.
Payment status
Her har mulighed for at markere, hvilken betalingsstatus en ordre har:
– Betalt
– Annulleret
– Afventer betaling
– Refunderet
– Delvist refunderet
Fulfillment status
Her har du mulighed for at ændre, hvilken status selve bestillingen har:
– Afventer behandling
– Under behandling
– Afsendt
– Leveret
– Vil ikke blive afleveret
– Returneret
– Klar til at blive afhentet
Shipping method
Her kan du se, hvordan kunden ønsker at få tilsendt sin bestilling eller om de afhenter den i butikken.
Pick up time
Angiver dato og tidspunkt for, hvornår kunde ønsker at hente deres bestilling, hvis de har valgt “Afhentning i butik”.
Payment method
Angiver hvordan kunder ønsker at betale for sin ordre.
Billing/Shipping address
Her finder i oplysninger på kunden såsom navn, adresse og telefonnummer.
Items
Giver et overblik over hvilke specifikke varer, kunden har bestilt, og hvad de koster.
Produktoversigt og redigering af pris, varianter, lager m.m.
Price
Indtast pris ekskl. moms
Compare at price
Hvis varen er sat ned kan førprisen indtastes her. Denne skal være inkl. moms
Name
Indtast produktnavn
SKU
Indtast varenummer
Availability
Kan produktet købes i shoppen eller ej
Description
Indtast produktbeskrivelse
Product options
Her er der mulighed for at kontrollere størrelser, farver, lagerbeholdning m.m.
Categories
Vælg om produktet skal vises på forsiden og hvilke kategorier produkter tilhører.
Som standard vil din webshop have mulighed for at modtage betaling via:
– Traditionel bankoverførsel
– Betaling i butik ved afhentning
Ønsker du at modtage kortbetalinger kan vi integrere din shop med:
Stripe.com
Stripe tilbyder en enkel løsning, der giver jeres shop mulighed for at modtage betalinger med MasterCard, Visa og Visa Dankort.
Pris:
– 1.4% af salgsprisen + 1.80 kr. for europæiske kort.
– 2.9% af salgsprisen +1.80 kr. for ikke-europæiske kort.
Læs mere her: stripe.com
PayPal
PayPal jeres shop mulighed for at modtage betalinger med MasterCard, Visa og Visa Dankort eller med traditionelle Dankort hvis kunden har en PayPal konto.
Pris:
– Fra – 3.4% af salgsprisen + 2.60 kr. for indenrigsbetalinger.
– Prisen kan billigere, men afhænger af hvor meget man omsætter for.
Læs mere her: paypal.com
QuickPay
Med QuickPay kan du modtage kortbetalinger, MobilePay, Apple Pay m.m.
Vælger man QuickPay skal man dog indregne omkostninger på en indløsningsaftale med eksempelvis Clearhaus, Dibs, Nets eller Handelsbanken.
Pris:
– 0 kr. pr mdr. + 5 kr. pr. transaktion.
– 49 kr. pr. mdr. + 1 kr. pr. transaktion.
– 149 kr. pr. mdr. + 0,25 kr. pr. transaktion.
Læs mere her: quickpay.net
En indløsningsaftale med Clearhaus koster eksempelvis fra:
– 1,45% pr. transaktion eller minimum 0,60 kr.
Læs mere her: Clearhaus.com
Coolrunner
Til fragt anbefaler vi at I gør brug af coolrunner.dk
Via hjemmesiden eller deres app, vil i nemt kunne udfylde deres formular og sende pakker med enten DAO eller Bring. Priserne er efter vægt på pakken og dette vil der naturligvis blive taget højde for i den pris I tager for fragt på webshoppen.
Opret gerne en bruger herinde, da Jeres egne data så vil være udfyldt på forhånd når I skal sende en pakke afsted.
Den lokale fragtmand
Der kan også indgåes en aftale med den lokale fragtmand som tilbyder at pakken er fremme hos kunden inden kl. 20, hvis de bor indenfor postnumrene 2670, 2680 eller 2690. Fragtmanden skal senest kunne hente pakken i butikken kl 15.
PostNord og GLS
Ønsker en løsning med PostNord eller GlS, skal i selv indgå en aftale med dem, men begge dele vil kunne implementeres på shoppen.
Gå til domænet: https://my.shopsettings.com/p/bdnordicaps
Log ind med de informationer du har fået tilsendt via email.
Få et overblik over dine ordre og se, hvordan du ændrer deres status.
Betalingsstatus
Her har mulighed for at markere, hvilken betalingsstatus en ordre har:
– Betalt
– Annulleret
– Afventer betaling
– Refunderet
– Delvist refunderet
Opfyldelses status
Her har du mulighed for at ændre, hvilken status selve bestillingen har:
– Afventer behandling
– Under behandling
– Afsendt
– Leveret
– Vil ikke blive afleveret
– Returneret
– Klar til at blive afhentet
Fragtmetode
Her kan du se, hvordan kunden ønsker at få tilsendt sin bestilling eller om de afhenter den i butikken.
Tispunkt for afhentning
Angiver dato og tidspunkt for, hvornår kunde ønsker at hente deres bestilling, hvis de har valgt “Afhentning i butik”.
Betalingsmetode
Angiver hvordan kunder ønsker at betale for sin ordre.
Fakturerings-/forsendelsesadresse
Her finder i oplysninger på kunden såsom navn, adresse og telefonnummer.
Varer bestilt
Giver et overblik over hvilke specifikke varer, kunden har bestilt, og hvad de koster.
Produktoversigt og redigering af pris, varianter, lager m.m.
Gå til Katalog -> Produkter
Pris
Indtast pris ekskl. moms
“Sammenlign med” pris
Hvis varen er sat ned kan førprisen indtastes her. Denne skal være inkl. moms
Navn
Indtast produktnavn
Varenr
Indtast varenummer
Tilgængelighed
Kan produktet købes i shoppen eller ej
Beskrivelse
Indtast produktbeskrivelse
Tilvalg
Her er der mulighed for at kontrollere størrelser, farver, lagerbeholdning m.m.
Kategorier
Vælg om produktet skal vises på forsiden og hvilke kategorier produkter tilhører. Vil du oprette en ny kategori kan du klikke på Katalog -> Kategorier
Som standard vil din webshop have mulighed for at modtage betaling via:
Ønsker du at modtage kortbetalinger kan vi integrere din shop med:
Stripe.com
Stripe tilbyder en enkel løsning, der giver jeres shop mulighed for at modtage betalinger med MasterCard, Visa og Visa Dankort.
Pris:
PayPal
PayPal jeres shop mulighed for at modtage betalinger med MasterCard, Visa og Visa Dankort eller med traditionelle Dankort hvis kunden har en PayPal konto.
Pris:
QuickPay
Med QuickPay kan du modtage kortbetalinger, MobilePay, Apple Pay m.m.
Vælger man QuickPay skal man dog indregne omkostninger på en indløsningsaftale med eksempelvis Clearhaus, Dibs, Nets eller Handelsbanken.
Pris:
En indløsningsaftale med Clearhaus koster eksempelvis fra:
– 1,45% pr. transaktion eller minimum 0,60 kr.
Læs mere her: Clearhaus.com
Coolrunner
Til fragt anbefaler vi at I gør brug af coolrunner.dk
Via hjemmesiden eller deres app, vil i nemt kunne udfylde deres formular og sende pakker med enten DAO eller Bring. Priserne er efter vægt på pakken og dette vil der naturligvis blive taget højde for i den pris I tager for fragt på webshoppen.
Opret gerne en bruger herinde, da Jeres egne data så vil være udfyldt på forhånd når I skal sende en pakke afsted.
Den lokale fragtmand
Der kan også indgåes en aftale med den lokale fragtmand som tilbyder at pakken er fremme hos kunden inden kl. 20, hvis de bor indenfor postnumrene 2670, 2680 eller 2690. Fragtmanden skal senest kunne hente pakken i butikken kl 15.
PostNord og GLS
Ønsker en løsning med PostNord eller GlS, skal i selv indgå en aftale med dem, men begge dele vil kunne implementeres på shoppen.
VIGTIGT! Du skal være på en computer for at gøre dette.
Nu er dit produkt tagget og du er klar til Instagram shopping