Butiksejere i Solrød Center: ”God service er vigtigere end nogensinde”

I Solrød Center fortæller to butiksejere om deres oplevelse af udviklingen.

"Solrød Center er et rigtig godt hverdagscenter, hvor folk kommer på alle tider af dagen", fortæller Tina, der er indehaver af dametøjsbutikken Zalza i Solrød Center

26. april 2024

Detailhandlen er i kontinuerlig udvikling, og øgede online-tilbud stiller større krav til fysiske butikker. I Solrød Center fortæller to butiksejere om deres oplevelse af udviklingen, og om hvad de gør for at forblive relevante for kunderne.

Ifølge en rapport om detailhandelstendenser fra Retail Institute Scandinavia, lægger forbrugerne i dag større vægt på personlige interaktioner under deres shoppingoplevelse. Selvom over halvdelen af forbrugerne stadig foretrækker fysiske køb frem for onlineshopping, så forventer de i højere grad end tidligere at få en oplevelse, som rækker ud over købet.

I Solrød Center kan butiksejerene godt mærke, at service og det personlige møde i butikkerne betyder meget i dag.

”Det er tydeligt at mærke, at kunderne i høj grad kommer på grund af den service, vi kan give, når vi møder dem ansigt til ansigt”, fortæller Diane, som har ejet Solrød Center Pub i syv år og i april også overtog tøjbutikken Ravn by Ravn, som også ligger i centret.

Hun tilføjer: ”Der er sket en kæmpe udvikling, siden jeg flyttede til Solrød i 1984. I dag skal man som forretning være rigtig god på servicedelen, for ellers kommer kunderne ikke.”

Det samme indtryk har Tina, som i 11 år har ejet den populære dametøjsbutik Zalza.

”At vi har mange besøgende i Zalza, skyldes uden tvivl vores store fokus på service – både i butikken og på de sociale medier, hvor jeg under Corona opdagede, at der er et stort potentiale for at gøre noget ekstra. Hver gang, vi får nye varer, laver jeg en video, der præsenterer dem, hvilket inspirerer folk fra hele Sjælland til at besøge os”, fortæller hun.

Susanne Kaihøj, som er Centerchef i Solrød Center, er ikke i tvivl om, at Solrød Center har meget at byde på, netop hvad angår oplevelser:

“Butikkerne i Solrød Center er enormt gode til at gøre noget ekstra ud af shoppeoplevelsen, og centerforeningen lægger vægt på at imødekomme den stigende efterspørgsel efter oplevelser. Et godt eksempel er byfesten, som bliver et brag af en fest med pariserhjul, forlystelser, koncerter og events. Det bliver noget helt særligt”, forklarer centerchefen.

Diane er enig i, at Solrød Center kan noget helt særligt:

”De personlige relationer er netop grunden til, at jeg elsker Solrød Center, hvor man altid møder nogen, og får en hyggesnak. Det er også grunden til, at jeg har haft lyst til at overtage Ravn by Ravn. Jeg tror på, at jeg sammen med min datter, har det, der skal til, for at lytte til kunderne og skabe en eftertragtet tøjbutik med en service ud over det sædvanlige,” fortæller Diane.

For Tina har placeringen i Solrød Center også stor værdi:

”Solrød Center er et rigtig godt hverdagscenter, hvor folk kommer på alle tider af dagen, når de skal til lægen, på apoteket, i fitnesscentret og så videre. Så det er en placering med mange fordele, ikke mindst de lokale events”, påpeger Tina, og tilføjer, at hun er glad for at høre, at hendes ønske om flere aktiviteter i hendes del af centergaden er blevet hørt:

”Sidste års byfest var en kæmpe succes, og derfor var det fra mit perspektiv lidt synd, at mange store trækplastre var placeret oppe omkring scenen. Derfor er jeg glad for at høre, at der i år er planlagt flere events i denne del af gaden”, forklarer butiksejeren, som personligt glæder sig meget til årets store fest.

Solrød Byfest finder sted 27. maj – 1. juni, og du kan læse mere om arrangementet her.

Del med dine venner

Læs også
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share