På forkant med detailhandlens udvikling
Solrød Center har fokus på at være på forkant med de tendenser, som definerer forbrugeradfærden i dag og i morgen
Der er ingen tvivl om, at både borgere og erhvervsdrivende i Solrød – ligesom i andre dele af verden – går svære tider i møde. Derfor opfordrer centerchef Susanne Kaihøj alle Solrød-borgere til at stå sammen og gøre en indsats for at bevare bymidten.
I en tid hvor energiudgifter har taget himmelflugt, ser vi alle frem mod højere regninger. Vi har mærket noget allerede, og med vinterens komme ser vi frem mod et større behov for opvarmning. Det gælder både borgerne, men de høje energiudgifter truer i høj grad også de små og store forretningsdrivende, som er afhængig af varme, lys og energi for at kunne holde åbent.
I disse tider oplever Solrød Centers butikker samme trend, som ses på landsplan. Nemlig at den samlede omsætning falder, mens elregningerne er fem gange højere end normalt.
Derfor opfordrer centerchef Susanne Kaihøj borgerne i Solrød til at støtte op om det lokale forretningsliv, som er grundlaget for den bymidte og de muligheder, der eksisterer i dag, men som er truet af den nærværende energikrise.
”I Solrød er borgerne generelt gode til at støtte op om det lokale forretningsliv, og det er grunden til, at Solrød Center er blevet til det sociale og begivenhedsrige knudepunkt, som det er i dag”, fortæller Susanne Kaihøj.
”Derfor er det vigtigere nu end nogensinde før, at borgerne støtter op om den bymidte, vi alle elsker og har glæde af, ved at huske at handle lokalt i stedet for at køre udenbys, når der er noget, vi mangler eller har lyst til”, påpeger centerchefen, som i øjeblikket arbejder på at iværksætte forskellige borgerinddragende tiltag, som skal tydeliggøre, at centret formes af dem, der bruger det.
Et af disse tiltag er en konkurrence, hvor borgerne i Solrød inviteres til at tegne såkaldte doodles (små, enkle stregtegninger) og derved medvirke til at designe det nye Solrød Center shoppenet, som bliver dekoreret med alle de indsendte doodles. Konkurrencen skal tydeliggøre overfor borgerne, at de har indflydelse på og ejerskab over centeret og kan medvirke aktivt til at forme bymidten i fremtiden.
Solrød Center har fokus på at være på forkant med de tendenser, som definerer forbrugeradfærden i dag og i morgen
Ved at bruge ordet LYST som omdrejningspunkt for centrets aktiviteter fremhæver vi det faktum, at vi ikke bare kommer i Solrød Center, fordi det er vigtigt at støtte lokalt, men fordi det er et sted, hvor vi har lyst til at være, hvor vi har lyst til at shoppe, lyst til at handle ind og lyst til at være sammen med dem, vi holder af,” forklarer Susanne Kaihøj.
“Vi har heldigvis generelt en dejlig og tryg centergade, hvor de fleste både gående og kørende trafikanter er gode til at følge færdselsreglerne”
Sammen skabte vi en uforglemmelig dag fyldt med mad, forlystelser og lokal samhørighed – Lad os gentage succesen næste år!
Bliv opdateret direkte i din indbakke. Arrangementer, inspiration, butiksåbninger og meget mere. Vær også med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 150 kr. til Solrød Center.
Solrød Centerforening · Solrød Center 70, 1. · 2680 Solrød Strand · Telefon: 23 11 19 22 (man-fre kl. 9.00-15.00) · info@solrodcenter.dk · Copyright © 2023 Solrød Center · Udviklet af bDnordic
It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when lookin