På forkant med detailhandlens udvikling
Solrød Center har fokus på at være på forkant med de tendenser, som definerer forbrugeradfærden i dag og i morgen
Stor lokal opbakning til Solrød Center
I den seneste tid har vilkårene været svære for mange forretningsdrivende rundt omkring i landet. Men hvordan ser virkeligheden rent faktisk ud ude i butikkerne? Læs med her, hvor tre butikschefer fra Solrød Center fortæller, hvordan det går.
Det går godt i Solrød Center. Til trods for, at de erhvervsdrivende igennem 2022 måtte tage kampen mod inflation og energikrise. Spørger man de forretningsdrivende i centret, hvordan det går, er svaret slet ikke så nedslående endda. Tværtimod tyder noget på, at borgerne i Solrød har et helt særligt hjerte for det lokale forretningsliv. For trods krisen er centergaden stadig velbesøgt, og det har været altafgørende for butikkerne i centret.
”Vi er superglade for den opbakning, vi får fra vores kunder, for vi har selvfølgelig været nervøse for denne usikre periode”, fortæller Mia Moulin, som er indehaver af lege- og børnetøjsbutikken By Moulin.
”Derfor har vi også lagt os i selen og gjort nogle ekstra tiltag, som vores kunder har reageret meget positivt på. Så vi kan ikke klage, for generelt er vores kunde søde til at huske os”, forklarer Mia og tilføjer:
”Men der er også flere, der har været lidt bekymrede og nervøse for, om vi klarer den. De fortæller, hvor glade de faktisk er for vores butik og centret generelt. Det er jo dejligt, for det viser, at mange tænker over, hvad der sker her, og hvordan vi har det”, fortæller hun.
At lokalbefolkningen i Solrød bekymrer sig om centrets ve og vel, har Annelise Schneekloth, som er butikschef i dametøjsforretningen Pennie, også mærket:
”Vi har mange kunder, som kommer ind i butikken og fortæller os, at de gerne vil lægge pengene her”, fortæller hun, og fortsætter:
”Selv om der er rigtig mange her i Solrød, der er ramt af for eksempel høje gaspriser, så køber man stadig lokalt”.
Spørger man Annelise, hvorfor Solrød-borgerne er så gode til at støtte centret, er hun ikke i tvivl:
”Vi kender jo vores kunder. Folk kommer igen og igen. Jeg kommer fra større kæder såsom Magasin og Georg Jensen, og det er en helt anden lokal følelse, man får, når man står i en butik som Pennie i Solrød Center”, forklarer hun.
”Og så har vi jo et helt fantastisk center”, tilføjer Annelise. ”Og det er mit klare indtryk, at kunderne sætter pris på aktiviteterne i centret og de mange specialbutikker, som man ikke lige finder i de andre centre,” påpeger hun.
Marianne Christensen, som er butikchef i Imerco, er helt enig i, at Solrød Center har noget helt særligt at byde på.
”Her er jo virkelig et stort udvalg. Det er noget særligt, at vi ud over Imerco har en fotoforretning, en del tøjforretninger og et væld af andre specialbutikker,” forklarer hun.
Hos Imerco kan Marianne og det øvrige personale i høj grad mærke den lokale opbakning til centret i hverdagen:
”Vi oplever tit, at folk siger, når de handler hos os: ”Vi vil så gerne have, at I bliver”, så på den måde, kan vi virkelig mærke, at folk værner om centret. Folk ved godt, at hvis de handler på nettet, så giver det ikke omsætning lokalt,” forklarer Marianne.
Ligesom Mia og Annelise er Marianne ikke i tvivl om, at den store lokale opbakning til centret især skyldes en ting:
”Mange er vores kunder er bekendtskaber”, fortæller hun. ”Vi er gode til at skabe en relation til vores kunder i kraft af den måde, vi møder folk på i butikken, og den betjening, vi giver. Nogle kommer helt fra Karlslunde, Greve og Køge, fordi de kender os. Det kan man virkelig mærke, forklarer hun og tilføjer:
”I de næsten fem år, jeg har været her, har jeg altid sagt: ”Hvis nogen fortjener en medalje, så er det Solrød-borgerne. De støtter simpelthen lokalt. Jeg har aldrig oplevet et lokalområde være så lokalt orienteret – og det er en stor del af vores succes.”
Foto: Indehaver af lege- og børnetøjsbutikken By Moulin i Solrød Center, Mia Moulin
Solrød Center har fokus på at være på forkant med de tendenser, som definerer forbrugeradfærden i dag og i morgen
Ved at bruge ordet LYST som omdrejningspunkt for centrets aktiviteter fremhæver vi det faktum, at vi ikke bare kommer i Solrød Center, fordi det er vigtigt at støtte lokalt, men fordi det er et sted, hvor vi har lyst til at være, hvor vi har lyst til at shoppe, lyst til at handle ind og lyst til at være sammen med dem, vi holder af,” forklarer Susanne Kaihøj.
“Vi har heldigvis generelt en dejlig og tryg centergade, hvor de fleste både gående og kørende trafikanter er gode til at følge færdselsreglerne”
Sammen skabte vi en uforglemmelig dag fyldt med mad, forlystelser og lokal samhørighed – Lad os gentage succesen næste år!
Bliv opdateret direkte i din indbakke. Arrangementer, inspiration, butiksåbninger og meget mere. Vær også med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 150 kr. til Solrød Center.
Solrød Centerforening · Solrød Center 70, 1. · 2680 Solrød Strand · Telefon: 23 11 19 22 (man-fre kl. 9.00-15.00) · info@solrodcenter.dk · Copyright © 2023 Solrød Center · Udviklet af bDnordic
It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when lookin